وبلاگ دکورامیم

از آینه دکوراتیو در چه مکان هایی از منزل استفاده کنیم-مکان های قرار گیری آینه دکوراتیو

مکان قرار گیری آینه دکوراتیو

یکی از پر کاربرد ترین وسایلی که میتوانید در منازلتان استفاده کنید آینه است. از آینه میتوانید در هر نقطه از منزلتان استفاده کنید ولی امروزه با محصول جدیدی در دکوراسیون منزل ها به اسم آینه های دکوراتیو مواجه هستید. در این مطلب میخواهیم راجب به مکان های قرار گیری آینه دکوراتیو در منازلتان با هم صحبت کنیم.

قبل از شروع مبحث اصلی میخواهیم کمی در باره ی علم فنگ شویی با شما صحبت کنیم. این علم در تلاش است تا منازلی با انرژی بالا را برای شما طراحی کند . فنگ شویی جزو علم های آسیای شرقی است. در فنگ شویی آمده است که آینه نماد آب در منزل است و در هر نقطه ای از خانه قرار می گیرد.

اگر چه که ما می گوییم میتوانید از آینه در هر قسمتی از خانه استفاده کنید ولی دقت داشته باشید که از این عنصر بیش از حد نیز استفاده نکنید. این کار باعث بد دیده شدنه منزل میشود .

در برخی منازل دیده شده است که از آینه در هر قسمتی از منزل حتی بین کابینت ها و پشت ظرف شویی ها استفاده می شود. اگر شما هم قصد همچین کاری را دارید. باید بدانید که آینه در برابر آب بسیار حساس است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد؛ اگر میتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید از این عنصر برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید و الا دور آن را خط بکشید . چون بعد از مدتی زنگ زدگی و شکستگی اینه ها به وضوح به چشم می آید و باعث منظره ی زشتی در خانه می شود.

استفاده از آینه در پذیرایی:

پذیرایی مهم ترین قسمت از یک خانه به شمار میرود زیرا مهمان ها برای پذیرایی به آن اتاق هدایت می شوند. به همین دلیل است که دکوراسیون این بخش از خانه مهم ترین قسمت از دکوراسیون یک آپارتمان می تواند باشد.

یکی از مکان های قرار گیری آینه دکوراتیو پذیرایی و هال در یک خانه می باشد.

برای دکوراسیون این بخش میتوانید از اینه های مختلفی استفاده کنید ولی چیزی که امروزه مد شده است و بیشتر مورد پسند اطرافیان است آینه کاری های دکوراتیو بر روی دیوار ها می باشد.

این آینه ها برای هر نوع از دکوراسیونی محصولات مخصوص به خود را دارند به این شکل که برای منازلی با دکوراسیون مدرن می توانید از آینه های دکوراتیو مدرن استفاده کنید. و برای منازلی با دکوراسیون کلاسیک از اینه کاری هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده نمایید.

در کدام بخش ها از هال می توان از آینه استفاده کرد:

  • یکی از مکان هایی که میتوانید از آینه استفاده کنید فضای بین دو پنجره ها می باشد.
  • میتوانید از آینه های چوبی نیز برای روی میز کنسول ها در قسمت پذیرایی استفاده کنید.
  • روی شلف ها و یا طاقجه های ریزی که در خانه تان طراحی کرده اید نیز میتوانید از آینه ها استفاده کنید.
  • اگر در خانه تان از شومینه استفاده میکنید میتوانید از آینه برای دکوراسیون روی شومینه نیز استفاده کنید.
  • پشت میز غذا خوری نیز محیط مناسبی برای استفاده از آینه ها می باشد.
  • میتوانید از آینه ها و قاب عکس ها نیز برای تزین یکی از دیوار های پذیرایی استفاده کنید ترکیب این دو باهم بسیار زیبا می شود و جلوه ی خاصی را به آن قسمت از منزلتان می دهد.
  • اگر در منزلتان از کتاب خانه استفاده میکنید میتوانید در قفسه های وسط کتاب خانه از آینه برای عمق دادن به آن قسمت استفاده کنید.
برای دیدن نمونه میز کنسول ها و قاب آینه های دکوراتیو وارد این صفحه شوید.

استفاده از آینه ها در دکوراسیون راه رو ها:

میتوانید با استفاده از آینه ها راه رو هایی شیک و مدرن داشته باشید آینه در راه رو باعث پهن تر دیده شدن راه رو میشود و طول مسیر راه رو را کوتاه تر نشان میدهد.

با استفاده از آینه ها میتوانید راه رو هایی جذاب و دل باز را داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب با آینه:

بهترین مکان برای نصب آینه در اتاق خواب دیوار های خالی کنار تخت خواب و پشت آباژور ها می باشد. به هیچ وجه آینه را در دیوار جلویی تخت نصب نکنید.

آینه کاری مناسب در اتاق باعث بیشتر شدن نور اتاق و بزرگ تر دیده شدن اتاق ها می شود.

در این قسمت میخواهیم سه تا از بهترین مکان هایی که در اتاق خواب میتوانید از آینه بهره ببرید برای شما بگوییم در ادامه با ما همراه باشید
:

  • استفاده از آینه در کمد دیواری: اگراز آینه روی درب کمد استفاده کنید باعث بزرگتر دیده شدن محیط میشود.
  • استفاده از آینه در دیوار های باریک باقی مانده از اتاق خواب: میتوانید بر روی دیوار های باریکی که بین تخت و کمد و یا هر فضای باریک دیگری از اتاق خواب آینه کاری انجام دهید این کار باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود.
  • استفاده از آینه در بالای تخت خواب: در علم فنگ شویی از آینه در بالای تخت استفاده میشود.

 

آینه های مناسب سرویس بهداشتی:

برای اینکه بتوانید سرویس بهداشتی خود را به صورت لاکچری نمایش دهید بهتر است از آینه های قاب دار که ست با روشویی های سنگ و چوب هستند استفاده کنید. البته سعید کنید دور قاب های آینه را رنگی انتخاب کنید که باعث زیبا تر دیده شدن فضا و لاکچری شدن سرویس شود و از رنگ های تیره کا باعث خفگی فضا میشوند در این فضا استفاده نکنید.

استفاده از آینه در اتاق کودک:

در اتاق کودکان میتوانید از آینه های نشکن که با قاب های عروسکی و کودکانه تزین شده اند استفاده کنید. با این کار کودکانتان با نگاه کردن به خود لذت می برند و اعتماد بنفس آن ها با این کار بالاتر می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *